Zadaj pytanie

Jesteśmy dostępni przez e-mail, telefonicznie, WhatsApp. Chcesz umówić się na video rozmowę? Nie ma sprawy - daj znać w formularzu kontaktu. Zapraszamy.

+48 602 656 283
hello@wecanfly.pl
Adam Choromański
NEW BUSINESS
+ 48 602 656 283
Jagoda Haratym
PRESALES SPECIALIST
+ 48 694 498 753
Wiadomość została pomyślnie wysłana, dziękujemy.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Najczęściej zadawane pytania

Jakie są koszty utrzymania sklepu na Shopify

01

Jakie są koszty utrzymania sklepu na Shopify?

Shopify to rozwiązanie licencyjne, a więc jest związane z cyklicznymi opłatami comiesięcznymi. Koszt utrzymania sklepu będzie składał się więc z kilku elementów – koszty planu subskrypcyjnego (od 32$ do 399$ miesięcznie dla Shopify Advanced lub od 2500$ w przypadku Shopify Plus) oraz opłaty za korzystanie z aplikacji które rozszerzają funkcjonalności sklepu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o kosztach sklepu Shopify w Polsce, zajrzyj do tego odcinka!

02

Bramki płatności – które mogę zainstalować w swoim sklepie i czy obowiązuje prowizja?

Jeżeli korzystasz z bramek, które nie są Shopify Payments, doliczona zostanie tzw. opłata za zewnętrzną bramkę płatniczą. Ta opłata jest skorelowana z wybranym planem subskrypcyjnym. Im wyższy plan, tym niższa opłata. W najniższym planie Shopify ten koszt to 2% od transakcji, a w planie Shopify Advanced jest to 0,6%. W przypadku Shopify Plus jest to 0,2% od każdej transakcji. Ta opłata transakcyjna jest dodawana do prowizji, którą płacimy u danego operatora płatniczego. W przypadku Polski mamy do dyspozycji oficjalną integrację Shopify z Przelewy24, PayPo, imoje oraz Tpay.

03

Jakie są rzeczywiste koszty migracji na Shopify w perspektywie roku i 5 lat?

Żebyśmy byli w stanie podpowiedzieć Klientowi jakich kosztów może się spodziewać, wykonujemy ćwiczenie – prosimy o przygotowanie prognozy przychodów i wzrostu samego biznesu. Opłaty są skorelowane z przychodami, które firma realizuje na sklepie, dlatego też potrzebujemy odpowiednich predykcji. 

Drugą ważną kwestią jest uświadomienie sobie, co pokrywają nam przewidziane koszty w porównaniu do rozwiązań alternatywnych. Opłaty, które Merchant ponosi do Shopify, to nie tylko opłata z tytułu utrzymania witryny, ale też stabilność rozwiązania, gwarancja jego rozwoju, czy realna oszczędność na firmie/developerach, którzy musieliby taki sklep utrzymywać (co często jest spotykane w przypadku rozwiązań porównywalnych). 

Reasumując – przy tego typu pytaniach, dokonujemy indywidualnej analizy kosztów i predykcji, ale jednocześnie przedstawiamy porównanie kosztów w przypadku innej technologii, pokazując co Merchant może zyskać wybierając Shopify.

04

Czy migracja sklepu da mi większe zyski?

Nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że wyniki będą lepsze. Natomiast to, co jesteśmy w stanie powiedzieć, to to, że zarówno checkout jak i koszyk zakupowy Shopify ma najwyższą konwersję spośród platform, do których był porównywany, a to daje potencjał, żeby współczynnik konwersji był maksymalnie wysoki.

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że technologia to tylko jeden z elementów, który wpływa na zyski. Reszta to chociażby sam produkt, oferta, czy komunikacja, jaka jest prowadzona z klientami.

Kwestie techniczne

01

Jak Shopify będzie współpracował z obecną infrastrukturą sklepu?

Żeby odpowiedzieć na to pytanie wyczerpująco, zazwyczaj przeprowadzamy z Klientem warsztaty technologiczne (discovery), w trakcie których badamy, czy Shopify jest w stanie wpisać się w infrastrukturę Twojego sklepu. Po sprawdzeniu tego elementu, wspólnie decydujemy, jaki plan Shopify będzie dla Ciebie idealny.

03

Czy oferujecie pomoc w kwestiach technicznych po zakończonym projekcie?

Oczywiście! Zaraz po starcie zapewniamy naszym Klientom okres tzw. “hypercare”, kiedy to w szczególności jesteśmy gotowi, aby reagować na potencjalne problemy. Większość naszych Klientów po launchu projektu zostaje z nami na tzw. utrzymywanie witryny oraz dodatkowe optymalizacje.

02

Jak wygląda proces migracji na Shopify?

Podczas migracji skupiamy się na tym, aby sam proces był przeprowadzony maksymalnie bezpiecznie, tak aby nie naruszyć tego, co już działa. Szczególnie mówimy tutaj o migracji danych produktów, klientów, czy historii zamówień, a także takich elementach, jak pozycje w wyszukiwarkach i inne wskaźniki SEO.

Cały proces jest nieco bardziej złożony, dlatego jeśli chcesz poznać szczegóły migracji do Shopify, obejrzyj ten odcinek.

04

Jak wyglądają integracje Shopify z systemami księgowymi i logistycznymi na rynku polskim?

Integracji z Shopify na naszym rynku pojawia się coraz więcej – InPost, bramki płatnicze (Przelewy24, imoje, PayPo), Packeta, czy Fakturownia. Często podkreślamy też tutaj dużą rolę Baselinkera – integratora, który pomaga rozszerzać integracje z Shopify z polskimi narzędziami.

05

Więcej niż jedna waluta w sklepie - co wtedy?

Jeżeli używamy Shopify Payments, nie ma najmniejszego problemu z innymi walutami. Jeżeli zaś decydujemy się mieć tylko jedną instancję sklepu, możemy mieć różne waluty we wszystkich krokach zakupów, aż do momentu składania zamówienia. W checkoucie zamówienie będzie już prezentowane w podstawowej walucie sklepu. 

Jakie rozwiązanie proponujemy Klientom, którzy nie mogą mieć w swoim sklepie Shopify Payments? W tym przypadku najczęściej Klienci decydują się na rozwiązanie, w którym stawiają osobną instancję sklepu dla konkretnej waluty. Np. możemy mieć sklep polski z płatnością w złotówkach oraz osobny sklep z płatnością w euro. W tej witrynie można również wprowadzić różne wersje językowe, a co za tym idzie jesteśmy w stanie prowadzić odrębne działania marketingowe, ze względu na różne rynki (np. polski i zagraniczny).

Branża i biznes

01

Jaką konwersję na sklepie możemy uważać za dobrą?

Dobra konwersja jest różna dla różnych typów biznesów i produktów, nie ma jednej wartości. Patrząc na doświadczenie naszych Klientów i analizując ich wyniki, zauważamy, że konwersja, która jest od osiągnięcia i jednocześnie jest zadowalająca dla Merchantów, to konwersja na poziomie 1,5%-2,5%. Jest to realny wynik, który udaje się uzyskać w sklepach opartych na technologii Shopify.

02

Czy możecie mi polecić konkretne rozwiązanie?

Żebyśmy mogli rekomendować odpowiednie rozwiązania, musimy poznać biznes Klienta i zrozumieć otoczenie, w jakim on sam operuje. Realizując wiele projektów, mamy doświadczenia z wieloma aplikacjami, które niejednokrotnie się powtarzają. Zawsze na etapie sprzedażowym Klient może liczyć na konkretne rekomendacje z naszej strony, niemniej jednak nie robimy ich na ślepo.

03

Czy pracowaliście już z klientami z mojej branży?

Branże w których się specjalizujemy to fashion, beauty, home decor i healthcare. Najczęściej więc mamy już jakieś doświadczenie w branży Klientów, którzy kierują do nas swoje zapytania, co pozwala nam na pewniejsze poruszanie się na danym rynku i proponowanie im sprawdzonych rozwiązań.

Współpraca

02

Ile trwa współpraca z Wami?

Uśredniając – procesy, które realizowaliśmy na przestrzeni ostatnich 2-3 lat trwały zazwyczaj między 3 a 5 miesięcy.

01

Jak będzie przebiegał proces współpracy?

Proces współpracy mamy bardzo szczegółowo dopracowany, jednak w zależności od tego, jakie są wyzwania i potrzeby Klienta, przeprowadzamy wybrane kroki. Wygląda on następująco:

1. Discovery – czyli warsztat, w trakcie którego poznajemy biznes Klienta, jego użytkowników, badamy potrzeby i sam sklep.
2. Research – sprawdzamy dostępne rozwiązania, analizujemy konkurencję, czasami badamy użytkowników (istniejących lub potencjalnych).
3. Design – ta faza dzieli się na makietowanie (tutaj tworzymy interaktywny prototyp funkcjonalny sklepu, mogą także pojawić się badania użytkowników), oraz etap projektowania graficznego (interfejs warstwy wizualnej).
4. Development, który dzieli się na 3 mniejsze kroki:

  • front-end development – tutaj projekt graficzny tłumaczony jest na język zrozumiały przez przeglądarkę i zamieniany w stronę internetową,
  • back-end development – wyświetlamy dane z bazy Shopify (często są to produkty i ich opisy) do danego layoutu,
  • testy – w trakcie ich sprawdzamy, czy wszystko funkcjonuje jak należy.

5. Launch – uruchomienie sklepu, hypercare, stała obsługa i rozwój sklepu.

05

Czy prowadzicie szkolenia dla pracowników sklepu?

Jak najbardziej! Przed każdym wdrożeniem jesteśmy w stanie przeprowadzić szkolenie dla pracowników Klienta w najwygodniejszej formie (np. warsztat czy nagranie video). Warto też zaznaczyć, że Shopify ma to do siebie, że jego obsługa jest niezwykle intuicyjna. Dlatego częściej nasze wsparcie pracowników sprowadza się do doraźnej pomocy, niż szerokiego szkolenia.

04

Jakie są opcje rozliczenia?

Tutaj praktykujemy trzy modele:

Fixed price – czyli ustalona cena z góry, to model, który występuje u nas najrzadziej. Decydujemy się na niego tylko wtedy, kiedy zakres prac jest bardzo precyzyjnie określony od początku, a sam projekt nie jest zbyt rozległy. 

Time & materials – zdecydowanie popularniejsze rozwiązanie. Po uprzedniej estymacji zadań i czasu podajemy widełki budżetu. Klient ma cały czas kontrolę nad budżetem, aby mieć świadomość ostatecznej wyceny projektu.

Wariant mieszany – time & material z nieprzekraczalną granicą budżetu. Tutaj również informujemy Klienta na bieżąco, co zostało zrobione oraz ile jeszcze czasu mamy w budżecie zakontraktowane. Umawiamy się także na te funkcjonalności, które można zrealizować w danym budżecie.

03

Jak będzie wyglądać codzienna współpraca?

Do każdego projektu delegujemy Project Managera, który jest odpowiedzialny za komunikację oraz dbanie o płynność całego procesu. Oprócz tego warto zaznaczyć, że praktykujemy podejście, w którym cały zespół jest zaangażowany w komunikację z Klientem, dzięki czemu jest ona zdecydowanie krótsza i sprawniejsza. Komunikację prowadzimy za pomocą narzędzi zaproponowanych przez nas lub przez Klienta (np. Basecamp, Slack, Clickup, etc.).

Zaufali nam